ΚΩΣΤΗΣ ΒΕΛΩΝΗΣ / Αναπληρωτής Καθηγητής

ΦΕΚ 1715/Γ/01.10.2019

 

O Κωστής Βελώνης γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε πολιτισμικές και ανθρωπιστικές σπουδές (MRes) στο London Consortium- Birkbeck College, ICA, AA (MRES) και Arts Plastiques/ Esthétique στο Université Paris 8 (D.E.A). Είναι Διδάκτωρ Αρχιτεκτονικής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Τα γλυπτά του Βελώνη εξερευνούν την κωμική και αμήχανη συνθήκη του αντικειμένου ως προβολή μιας ανθρωποκεντρικής αφήγησης με αλληγορίες της καθημερινότητας. Στο σύνολο του έργου του δίνεται έμφαση πάνω στις ηθικές προεκτάσεις του λάθους και της αδεξιότητας όπως και το χάσμα που προκαλεί η ονειροπόληση και η πραγματικότητα που την ματαιώνει.

Επιλογές εκθέσεων ( 2022-2015)

2022 Στάχυα πέφτουν σε τσιμεντένια δάπεδα/2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης & Φεστιβάλ Αισχύλεια 2022, Παλαιό Ελαιουργείο, Ελευσίνα /“Slapstick Masonry”, Monitor Gallery, Λισαβώνα / “True love leaves no traces”, Galerist, Κωνσταντινούπολη, 2021 “To Do Without so Much Mythology, Galerie Martin Janda, Βιέννη 2020 “199” Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ, Σφαγείο, Ύδρα / Ghost Beggar , Kalfayan Galleries , Αθήνα /2019 «Landlord Colors: On Art, Economy, and Materiality” Cranbrook Art Museum, Michigan, «Life Without Tragedy», “Democracy is Coming” Onassis Festival / Public Theater, Astor Place, Νέα Υόρκη+Governor’s Island /“Bed Matters”, Galerie Kunstpunkt, Βερολίνο/2019 “Crossing Lines”, Kunsthalle Osnabrück, Osnabrück 2018 The Value of Freedom, Belvedere 21, Vienna, Austria/ “Paroikia”, Company Gallery, Νέα Υόρκη / “Refusing to Be Stil”, 21, 39, 5th Edition, Jeddah/ WunderMoRE :progetti mai realizzati, MAXXI Museo, Ρώμη / 2017 A Puppet Sun (NEON -City Project), Αθήνα / “Precision German Craftsmanship” Akademie Schloss Solitude, Στουτγκάρδη /“Urgent Conversations: Athens-Antwerp, Part III” Museum of Contemporary Art Antwerp (M HKA), Αμβέρσα, Βέλγιο / Antidoron -Η συλλογή του ΕΜΣΤ” documenta 14, Kassel, Γερμανία / “Μνήμη της επανάστασης ”, Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Θεσσαλονίκη / “Eco Art”, Πάφος/Πολιτιστική Πρωτεύουσα, Κύπρος / 2016 Genii loci, Ελληνική Τέχνη από το 1930 έως σήμερα, Μουσείο Manege, Αγ. Πετρούπολη 2016 “Part Company” Casa Maauad, Πόλη του Μεξικού/ “This probably will not work”, Lothringer 13-Städtische Kunsthalle München, Μόναχο/ “Κρίσιμοι διάλογοι: Αθήνα – Αμβέρσα”, Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ)/ 2015 “Super Superstudio” PAC-Padiglione Arte Contemporanea, Μιλάνο / “Adventures of the Black Square: Abstract Art and Society 1915 – 2015”, Whitechapel Gallery, Λονδίνο/ “The Theater of the World”, Museo Tamayo, Πόλη του Μεξικού /2014: “No Country for Young Men”, BOZAR, Βρυξέλλες

CATALOGUES

PUBLISHED TEXTS

 

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: kvelonis@asfa.gr

MYSTERY 22 | Straw falling on concrete floors
 Thighs of Demeter, 2022 2,5 x 8,2 x 12 m Installation view Old Olive Mill -023 Eleusis European Capital of Culture

MYSTERY 22 | Straw falling on concrete floors
 Thighs of Demeter, 2022 2,5 x 8,2 x 12 m Installation view Old Olive Mill -023 Eleusis European Capital of Culture

Receiver, 2020 Cypress Trees Installation view DESTE Foundation Project Space, Slaughterhouse

Receiver, 2020 Cypress Trees Installation view DESTE Foundation Project Space, Slaughterhouse

The Building Game Remains Still, yet Still It Sails, 2019 700 x 110 x 138 cm Acrylic, plywood  Installation view, Kunsthalle Osnabrück 

The Building Game Remains Still, yet Still It Sails, 2019 700 x 110 x 138 cm Acrylic, plywood  Installation view, Kunsthalle Osnabrück 

How to build democracy making rhetorical comments (after Klucis' design for propaganda kiosk, screen and loudspeaker platform, 1922),  6.60 m x 4.50 m x 7.76 m 2009 Installation View Kunstverein in Hamburg

How to build democracy making rhetorical comments (after Klucis' design for propaganda kiosk, screen and loudspeaker platform, 1922),  6.60 m x 4.50 m x 7.76 m 2009 Installation View Kunstverein in Hamburg

© ASFA 2024. All rights reserved.