ΣΧΕΔΙΟ – ΑΡΧΕΣ ΣΥΝΘΕΣΗΣ / Διευθ. ΑΝΔΡΙΑΝΑ ΒΕΡΒΕΤΗ
Σκοπός του μαθήματος είναι η εισαγωγή των φοιτητών/τριών στα βασικά στοιχεία του Ελεύθερου Σχεδίου και στις Αρχές Σύνθεσης της Εικαστικής γλώσσας. Κάθε παρουσίαση αυτών των βασικών στοιχείων και συνθετικών Αρχών συνοδεύεται από εκτενή προβολή εικόνων με σχέδια και έργα Ζωγραφικής – Γλυπτικής – Χαρακτικής από το σύνολο της Ιστορίας της Τέχνης, καθώς και από αναφορές στη Σύγχρονη Εικαστική Σκηνή. Στόχος μας είναι οι Φοιτητές/τριες να αντιληφθούν και να κατανοήσουν σε βάθος την ποικιλότητα, την πολλαπλότητα και την ευρύτητα της εικαστικής σχεδιαστικής πράξης, καθώς και τη σύνδεση της σύγχρονης τέχνης με τις ρίζες της. Γνωρίζοντας τα στάδια επεξεργασίας του σχεδίου, την ποικιλία των υλικών και των μέσων του, καθώς και το εύρος των διαφορετικών ειδών για την επίτευξη διαφορετικών στόχων, γίνεται προσπάθεια ώστε οι Φοιτητές/τριες να διαπιστώσουν την πολλαπλή χρησιμότητα του σχεδίου ως βασικού εργαλείου κατανόησης και γνώσης για την επίλυση συνθετικών, κατασκευαστικών ή άλλων εικαστικών προβλημάτων στην καλλιτεχνική δημιουργία. Το μάθημα διεξάγεται μέσω μιας ακολουθίας ασκήσεων, στις οποίες οι Φοιτητές/τριες εξασκούνται εκ του φυσικού, ανάλογα με το περιεχόμενό τους, από τεχνητά ή φυσικά πρότυπα και κυρίως από την ανθρώπινη φιγούρα (γυμνό μοντέλο), προκειμένου να μάθουν να παρατηρούν και να οξύνουν τη σχεδιαστική τους αντίληψη, ούτως ώστε στη συνέχεια να μπορούν να καταγράφουν τις δικές τους προσωπικές σχεδιαστικές σημειώσεις ή διατυπώσεις. Στο πλαίσιο της κάθε άσκησης προτείνεται ο καταλληλότερος τρόπος και το καταλληλότερο υλικό μέσο για την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση του ζητουμένου της. Με αυτόν τον τρόπο επιχειρείται να καταστούν εμφανείς ο λόγος και η χρησιμότητα των διαφόρων ειδών σχεδίου – υλικών μέσων, προκειμένου να χρησιμοποιηθούν από τους/τις Φοιτητές/τριες κατά περίπτωση. Παράλληλα, θίγονται σημαντικά εικαστικά ζητήματα που πρέπει να γνωρίζει κάθε καλλιτέχνης για να μπορεί να τα διαχειριστεί μέσω της πιο απλής και σύντομης διατύπωσης, που συνιστά η σχεδιαστική πράξη. Το μάθημα στοχεύει επιπλέον στην οξυδέρκεια, τη συγκρότηση και την καλλιέργεια της οπτικής μνήμης, καθώς και στην ανάπτυξη και διεύρυνση της οπτικής αντίληψης σε συνεργασία με την αίσθηση της αφής. Κατάλληλες ασκήσεις επιδιώκουν να βοηθήσουν τους/τις Φοιτητές/τριες ώστε να αποκτήσουν τα εφόδια και τις απαραίτητες ικανότητες – δεξιότητες για να ανταποκριθούν πληρέστερα κατά τη συνέχεια των σπουδών του στις απαιτήσεις των εργασιών στα Εργαστήρια Κατεύθυνσης της Σχολής. Επίσης, καλλιεργεί την αντίληψη της αυτοτέλειας του σχεδίου ως αυτόνομου και ολοκληρωμένου έργου τέχνης.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΧΕΔΙΟΥ-ΜΥΚΟΝΟΣ/ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΗΜΕΝΟΣ ΧΩΡΟΣ
ΑΝΔΡΙΑΝΑ ΒΕΡΒΕΤΗ / Επίκουρη Καθηγήτρια
ΦΕΚ 2763/Γ/02.11.2022
Επίκουρη Καθηγήτρια Γλυπτικής. Υπεύθυνη του εργαστηριακού Μαθήματος «ΣΧΕΔΙΟ – ΑΡΧΕΣ ΣΥΝΘΕΣΗΣ».
Γεννήθηκε το 1958 στο Βόλο.
1977-1978 Ζωγραφική στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Ρώμης.
1978-1984 Γλυπτική στην ΑΣΚΤ Αθηνών, με καθηγητή τον Γεώργιο Νικολαΐδη.
1981-1983 Διετές εφαρμοσμένο εργαστήριο Γυψοτεχνίας – Χαλκοχυτικής ΑΣΚΤ, με πιστοποιητικό φοίτησης 8,5/10.
1980-1983 Υπότροφος του Ι.Κ.Υ. κατά τη διάρκεια των σπουδών της.
1980 Έπαινος Σχεδίου ΑΣΚΤ στην εξεταστική του Α’ έτους Γλυπτικής.
1984 Πτυχίο Γλυπτικής, βαθμός Άριστα 10/10.
1984-1986 Διετές εφαρμοσμένο εργαστήριο Κεραμικής ΑΣΚΤ, βαθμός Άριστα 10/10.
1985-1988 Μεταπτυχιακή Υπότροφος Ι.Κ.Υ. Εσωτερικού, «Γλυπτική σε δημόσιους χώρους».
1987-1988 εργάστηκε ως γλύπτρια στο Αρχιτεκτονικό Γραφείο Μελετών στον Δήμο Βόλου, δημιουργία παραλιακού χώρου της πόλης.
1989 μέλος του Ε.Ε.Π. της ΑΣΚΤ, διδασκαλία «Σχέδιο στη Γλυπτική», Α’ και Β’ εργαστήρια Γλυπτικής.
2000 Λέκτορας Γλυπτικής, Α’ εργαστήριο Γλυπτικής.
2005 ανέλαβε το διετές υποχρεωτικό εργαστηριακό μάθημα «Σχέδιο για τη Γλυπτική» στον Τομέα Γλυπτικής.
2019 ανέλαβε ως Υπεύθυνη Διδάσκουσα το υποχρεωτικό Εργαστηριακό Μάθημα «ΣΧΕΔΙΟ – ΑΡΧΕΣ ΣΥΝΘΕΣΗΣ» για το πρώτο έτος φοίτησης.
2022 Επίκουρη Καθηγήτρια Γλυπτικής.
1985-2011 συμμετοχή σε ομαδικές εκθέσεις και workshop.
1998 «Από την πληροφορία στο συναίσθημα», Ατομική έκθεση, γκαλερί Ζουμπουλάκη.
Παρουσιάσεις έργου της το 2004 στα Χανιά, το 2007 και το 2009 στο «Point of View» Γκαλερί Ζουμπουλάκη.
2023 «The Hole New History of Art», Ατομική έκθεση, γκαλερί Μπαταγιάννη.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΙΑΦΑΚΑΣ / Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό (ΕΔΙΠ)
ΦΕΚ 1042/Γ/08.06.2019
Ο Κώστας Σιαφάκας γεννήθηκε το 1975 στην Πάτρα. Σπούδασε Ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας (1994-2000) με καθηγητή τον Δημήτρη Μυταρά. Το 2015 έλαβε το Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στις Επιστήμες της Αγωγής με ειδίκευση στη «Δημιουργική Γραφή», από το Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (τίτλος Διπλωματικής εργασίας: «Ο εικαστικός χαρακτήρας της πεζογραφίας του Ν.Γ. Πεντζίκη»). Από το 2003 έως το 2019 δίδαξε Εικαστικά ως μόνιμος εκπαιδευτικός στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Από τον Ιούνιο του 2019 είναι μέλος Ε.Δι.Π. του Τμήματος Εικαστικών Τεχνών της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών της Αθήνας. Έχει πραγματοποιήσει πέντε ατομικές εκθέσεις (Πολύεδρο, 2003, Πάτρα/ Γκαλερί Έκφραση, 2006, Αθήνα/ Πολύεδρο, 2008, Πάτρα/ Χώρος Τέχνης 24, 2011, Αθήνα/ Γκαλερί Genesis, 2021, Αθήνα) και έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές. Έργα του βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Δοκίμια και λογοτεχνικά κείμενά του έχουν δημοσιευθεί στα περιοδικά Νέα Ευθύνη και Φρέαρ. Έχει γράψει τις συλλογές διηγημάτων «Αντανάκλαση» (2018) και «Το ψάρι και το ζάρι» (2021), που κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Σμίλη. Η «Αντανάκλαση» ήταν υποψήφιο βιβλίο για το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου πεζογράφου 2019 του ηλεκτρονικού περιοδικού «Αναγνώστης».
Έργα φοιτητών
Γ. Γιαννοπούλου 35Χ50 εκ. Μολύβι σε χαρτί 2022
Ε. Χατζηνικολάου 30Χ40 εκ. Μολύβι σε χαρτί 2022
Χ. Κροκίδη 30Χ40 εκ. Μολύβι σε χαρτί 2022
Α. Τέτσης 35Χ50 εκ. Μολύβι σε χαρτί 2022