Σχεδίαση 3D / Διευθ. ΦΑΝΟΥΡΗΣ ΜΩΡΑΪΤΗΣ (ΝΟΥΡΑΚΟ)

Οι αλγόριθμοι ως διευρυμένες διαδικασίες καλλιτεχνικής πρακτικής θα είναι το βασικό εργαλείο του μαθήματος. Σκοπός του μαθήματος είναι να δημιουργήσει ερεθίσματα και να βελτιώσει την πρόσβαση των φοιτητών σε ένα πεδίο σκέψης, πρακτικής και πειραματισμού όπου η τέχνη και αλγόριθμοι συνυπάρχουν.

Στο πρώτο εξάμηνο ηδομή του μαθήματος θα διαρθρωθεί γύρω από αλγοριθμικές θεματικές όπως επανάληψη (repetition), αναδρομή (recursion), ανάδυση (emergence), παραμετροποίηση, generativity ,τεχνητή νοημοσύνη , προσομοίωση (simulation), transcoding και διαμεσηκοτητα (transmediality) χαρτογραφώντας έργα καλλιτεχνών που δρούσαν/δρουν σε αυτές τις διευρυμένες θεματικές καλλιτεχνικής πρακτικής.

Το δεύτερο εξάμηνο του μαθήματος επικεντρώνεται στην εισαγωγή στη γλώσσα προγραμματισμού Processing. Οι φοιτητές θα εισαχθούν στις βασικές συντακτικές δομές της Processing μέσω παραδειγμάτων (demos) και workshops. Θα ασχοληθούν με προγραμματιστικές ασκήσεις που σταδιακά επεκτείνονται η μία πάνω στην άλλη, καταλήγοντας στη δημιουργία ενός μεγαλύτερης κλίμακας έργου.

Κατά τη διάρκεια του έτους θα δινονται εργαστηριακές διαλέξεις αφιερωμένες στην εκμάθηση του λογισμικού ανοιχτού κώδικα Blender. Επιπλέον, το εργαστήριο είναι εξοπλισμένο με εκτυπωτές τρισδιάστατης εκτύπωσης και ένα πενταξονικό παντογράφο , ικανό να κόψει διάφορα υλικά, προσφέροντας στους φοιτητές μια εμπειρία πρακτικής εργασίας σε τεχνικές τρισδιάστατης εκτύπωσης και κατασκευής.

Μέχρι το τέλος του μαθήματος, οι φοιτητές θα έχουν αποκτήσει μια συνολική κατανόηση των αλγοριθμικών πρακτικών στην τέχνη, θα έχουν αναπτύξει δεξιότητες προγραμματισμού χρησιμοποιώντας την Processing και θα έχουν αποκτήσει πρακτικές γνώσεις για εργαλεία λογισμικού και τεχνικές κατασκευής σε ένα δημιουργικό πλαίσιο.

 

Βιβλία:

“The New Media Reader”, Noah Wardrip-Fruin και Nick Montfort.

“Form+Code in Design, Art, and Architecture”, Casey Reas, Chandler McWilliams και LUST.

“Processing: A Programming Handbook for Visual Designers and Artists”, Casey Reas και Ben Fry.

“Digital Art “, Christiane Paul.

“Digital Art, Aesthetic Creation: The Birth of a Medium”, Paul Crowther

“Νευρομάντης”, William Gibson.

“Words Made Flesh”, Florian Cramer.

Ιστοσελίδες:

The Processing Foundation  Ιστοσελίδα της γλώσσας προγραμματισμού Processing, προσφέρει εκπαιδευτικό υλικό, παραδείγματα και ένα πολύ δραστήριο forum.

P5 Το p5.js είναι μια βιβλιοθήκη JavaScript για δημιουργικό προγραμματισμό, με έμφαση στον ευκολότερο και πιο προσιτό προγραμματισμό για καλλιτέχνες, σχεδιαστές, εκπαιδευτικούς και αρχάριους.

Creative Applications Net  Διαδικτυακή πλατφόρμα που παρουσιάζει generative έργα, εκθέσεις και τέχνη που χρησιμοποιεί αλγόριθμους και ψηφιακές τεχνολογίες.

Rhizome  Πλατφόρμα για σύγχρονη ψηφιακή τέχνη και πολιτισμό, παρουσιάζει άρθρα, εκθέσεις και προφίλ καλλιτεχνών.

AI and Art Lab  Διαδικτυακή κοινότητα και πηγή πληροφοριών για καλλιτέχνες που εργάζονται με την τεχνητή νοημοσύνη και τη μηχανική μάθηση στις καλλιτεχνικές τους πρακτικές.

Leonardo Journal Περιοδικό που επικεντρώνεται στη συνάντηση της τέχνης, της επιστήμης και της τεχνολογίας, με άρθρα και ερευνητικές εργασίες σχετικές με την αλγοριθμική τέχνη.

Generative Art Archive  Συλλογή έργων τέχνης, δοκίμια και δημοσιεύσεις για τη γενετική τέχνη, παρουσιάζοντας την εφαρμογή αλγορίθμων στην καλλιτεχνική δημιουργία.

MIT Media Lab Τμήμα του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Μασαχουσέτης με κύριο πεδίο έρευνας τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ της τεχνολογίας, της τέχνης και της επιστήμης.

Chrome Experiments  Μικρα demos που συνδιαζουν web τεχνολογίες, εικόνα και ήχο δημηουργοντας διαδραστικές εμπειρίες.

 

Εργαλεία/Software

https://tinytools.directory/

Blender

Tooll3 Λογισμικό ανοιχτου κωδικα για τη διμηουργια  realtime motion graphics.

Συνεντεύξεις – Κείμενα – Ομιλίες

Interview with Mez by Josephine Bosma

Machine learning and art, Gene Kogan

On coding instruments, Amit Pitaru.

“Το έργο τέχνης στην εποχή της τεχνολογικής του αναπαραγωγιµότητας.”, Βάλτερ Μπένγιαµιν.

Περίγραμμα Μαθήματος 

ΦΑΝΟΥΡΗΣ ΜΩΡΑΪΤΗΣ (ΝΟΥΡΑΚΟ) / ΕΠΙΚ. ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ

ΦΕΚ Γ’ 463/23.02.2023

Ο Νουράκο ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Το έργο του αφορά σε πρακτικές μετα-ψηφιακής πλαστικής και την μελέτη των αλγορίθμων ως διευρυμένων καλλιτεχνικών διαδικασιών. Είναι πτυχιούχος Ηλεκτρονικός Μηχανικός & Μηχανικός Υπολογιστών του Πολυτεχνείου Κρήτης και απέκτησε MSc. στην Τέχνη και Τεχνολογία από το Chalmers University of Technology στη Σουηδία µε υποτροφία του Ιδρύματος Α. Σ. Ωνάση. Εργάστηκε στο Εθνικό Ινστιτούτο Πληροφορικής και Αυτοματισμού της Γαλλίας (INRIA) και φοίτησε στο Art Students League της Νέας Υόρκης. Είναι απόφοιτος της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών Αθήνας του Α εργαστηρίου Γλυπτικής.

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: fmoraitis@asfa.gr

Περισσότερα

Προσωπική ιστοσελίδα

instagram

ΧΡΗΣΤΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΗΣ / Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό (ΕΔΙΠ)

ΦΕΚ 557/Γ/12.04.2019

Ο Χρήστος Αποστολάκης ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Σπούδασε Ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, στο εργαστήριο του Νίκου Κεσσανλή (1995-990) και παρακολούθησε μαθήματα γλυπτικής στο εργαστήριο του Γιώργου Λάππα (1989-99). Μεταπτυχιακό δίπλωμα ψηφιακών τεχνών, (2005-2007), σε προηγούμενες σπουδές του πήρε πτυχίο οικονομικών επιστημών από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθήνας. Εχει εργαστεί σε διαφορετικά πεδία των οπτικών τεχνών, και ως καθηγητής τέχνης στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα και εχει λάβει μέρος σε ατομικές εκθέσεις.

 

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: chapostolakis@asfa.gr

Περισσότερα

Προσωπική ιστοσελίδα