ΠΟΛΥΜΕΣΑ / Διευθ. ΒΑΣ. ΒΛΑΣΤΑΡΑΣ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ >>

Σκοπός του κατ’ επιλογήν εργαστηριακού μαθήματος Πολυμέσα είναι να εισαγάγει τους φοιτητές/τριες στους σύγχρονους ψηφιακούς χώρους καλλιτεχνικής έκφρασης. Τα εφόδια που παρέχονται στοχεύουν τόσο στην τεχνολογική υποστήριξη ψηφιακών διαδραστικών έργων των φοιτητών/τριών, όσο και στην απόκτηση δεξιοτήτων για δραστηριοποίηση στον χώρο των λεγόμενων «δημιουργικών ψηφιακών τεχνολογιών» (εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα, ψηφιακά παιχνίδια, καλλιτεχνικά έργα στο διαδίκτυο, διαδραστικές εγκαταστάσεις, πολυχρηστικοί χώροι και κοινότητες, ηλεκτρονικά βιβλία και εφαρμογές για έξυπνες μικρές συσκευές).
Το μάθημα απευθύνεται σε φοιτητές/τριες εξοικειωμένους/ες ή μη με την ψηφιακή τεχνολογία. Ειδικότερα οι φοιτητές/τριες που δεν είναι εξοικειωμένοι/ες με την τεχνολογία αξιοποιούν τις εικαστικές δεξιότητες που λαμβάνουν στον βασικό κύκλο σπουδών της ΑΣΚΤ (π.χ. σχεδιασμός, ζωγραφική, γλυπτική, κίνηση σώματος, εγκαταστάσεις στον χώρο) και με την καθοδήγηση των διδασκόντων τις εντάσσουν σε ψηφιακά περιβάλλοντα. Προς την κατεύθυνση αυτή διδάσκονται, σε βασικό επίπεδο, ψηφιακά εργαλεία καλλιτεχνικής έκφρασης (σχεδιασμός σε περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας, επεξεργασία ήχου, πολυμεσικά εργαλεία εικόνας-ήχου-δράσης πραγματικού χρόνου, κ.ά). Οι φοιτητές/τριες οι οποίοι είναι εξοικειωμένοι/ες με την τεχνολογία εντάσσονται, αναλόγως, σε πιο εξειδικευμένες ομάδες εργασιών.

Ώρες λειτουργίας του εργαστηρίου: Δευτέρα, Τετάρτη, Παρασκευή 14:00 – 20:00 μ.μ και κατόπιν ραντεβού με τους φοιτητές/τριες.
Ώρες μαθημάτων: Δευτέρα, Τετάρτη, Παρασκευή , 17:00 – 20:00 μ.μ.

Ώρες συγκεκριμένων μαθημάτων
Δημιουργικές Τεχνολογίες / Διαδραστικά έργα / Εικονική Πραγματικότητα: κάθε Δευτέρα και Παρασκευή, 17:00-20:00 μ.μ.
Ψηφιακός Ήχος: κάθε Τετάρτη, 17:00-20:00μ.μ.
Συνδυαστικά Μαθήματα και Ειδικά Σεμινάρια: προγραμματίζονται αναλόγως με τις εκπαιδευτικές ανάγκες.

Ώρες συνάντησης με τους φοιτητές/τριες
Σταυρούλα Ζώη: κάθε Δευτέρα, Τετάρτη και Παρασκευή 14:00-17:00 μ.μ.
Ταξιάρχης Διαμαντόπουλος: κάθε Τετάρτη 14:00-17:00 μ.μ.

YouTube channel

 

Δραστηριότητες

Συμμετοχή στην εκδήλωση ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ – INSIDE THE IMAGE – DANS L’IMAGE, Παλαιός Κινηματογράφος Άλφαβιλ, 7-11/12/2023, διοργάνωση Πολυδύναμο Κέντρο Επικοινωνίας «Φούρνος» σε συνεργασία με την Σχολή École Nationale Supérieure des Arts Décoratifs (Παρίσι). Παρουσιάστηκαν έργα των φοιτητριών και φοιτητών Κατερίνας Κορρέ και Λευτέρη Κοντοπόδη, καθώς και των συνεργατών Σταυρούλας Ζώη και Κωνσταντίνας Βέτσιου (Υποψήφιας Διδάκτωρ ΑΣΚΤ).

Έκθεση Open Spaces στο πλαίσιο του 7th Chaniartoon Festival, Χανιά, 11-24/9/2023
Το Εργαστήριο Πολυμέσων–Υπερμέσων της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών της Αθήνας, σε συνεργασία με τον Κόμβο ΤΕΧΝΟ-ΛΟΓΙΑ παρουσιάζουν την έκθεση «Open Spaces» με τη συμμετοχή των φοιτητριών και φοιτητών της ΑΣΚΤ Νίκου Αθανασάκη, Διώνης Διώχνου, Λευτέρη Κοντοπόδη, Κατερίνας Κορρέ, Δημήτρη Μανταδάκη, Ειρήνης Παναγιωτοπούλου, Τριανταφυλλιάς Ντουρούπη, Άρτεμης Σαρτζετάκη, Γιάννη Σταματίου, Γιώργου Τσιάκου στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Chaniartoon – International Comic & Animation Festival με θέμα «Διάστημα».
Οι φοιτήτριες και οι φοιτητές δημιουργούν έργα εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας, παιχνίδια, ψηφιακά βιβλία και διαδραστικές εγκαταστάσεις, διευρύνοντας τους παραδοσιακούς καλλιτεχνικούς χώρους δράσης καθώς και τους χώρους αντίληψης του κοινού. Με τα έργα τους συνθέτουν νέους δυνητικούς χώρους, ανοιχτούς στην παρέμβαση και την ερμηνεία και διαμορφώνουν «Open Spaces» συνύπαρξης και κοινής δράσης.
Επιμέλεια έκθεσης: Σταυρούλα Ζώη, Ταξιάρχης Διαμαντόπουλος, Γιάννης Κουκουλάς
Για την ανάπτυξη των έργων συνεργάστηκαν οι Κωνσταντίνα Βέτσιου, Υποψήφια Διδάκτωρ ΑΣΚΤ και Δρ. Τάσσος Ρούσσος, Κύριος Ερευνητής στο FORTH-Institute of Computer Science.

Συμμετοχή στην ADAF 2023 Preview Edition, Στοά Κοραή, 12-14/5/2023
Το Εργαστήριο Πολυμέσων–Υπερμέσων της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών της Αθήνας συμμετείχε στην ADAF 2023 (Preview Edition) με θεματική «Welcome to the Uncanny». Παρουσιάστηκαν έργα VR 360° teasers των φοιτητών Νίκου Αθανασάκη, Κατερίνας Κορρέ, Δημήτρη Μανταδάκη, Άρτεμης Σαρτζετάκη, Γιάννη Σταματίου, Γιώργου Τσιάκου.
Επιμέλεια: Σταυρούλα Ζώη, Ταξιάρχης Διαμαντόπουλος
Για την ανάπτυξη των έργων συνεργάστηκε η Κωνσταντίνα Βέτσιου, Υποψήφια Διδάκτωρ ΑΣΚΤ.

Έκθεση «Parallel Realities», Εργαστήριο Πολυμέσων, 13-16/10/2022
Παράλληλα με τις εκδηλώσεις  «Open Studios» του Platform Project 2022, αναπτύχθηκε η έκθεση «Parallel Realities» με φοιτητικά έργα εικονικής πραγματικότητας και διαδραστικές εγκαταστάσεις των φοιτητών Νίκου Αθανασάκη, Διώνης Διώχνου, Κατερίνας Κορρέ, Τριανταφυλλιάς Ντουρούπη, Θοδωρή Οικονόμου, Αγγελικής Παπαδοπούλου, Βασιλικής Σαμιωτάκη, Γιάννη Σταματίου, Γιώργου Τσιάκου.
Την έκθεση επιμελήθηκαν από κοινού οι φοιτητές με τους διδάσκοντες του εργαστηρίου.

ΦΑΡΜΑΚΟΝ (Farmakon), Multimedia Performance, BBQ Festival, ΑΣΚΤ, 2015
Πρόκειται για έναν αυτοσχεδιασμό που ενσωματώνει τεχνικές εικονικής πραγματικότητας, ψηφιακών παιχνιδιών και αλγοριθμικής μουσικής σε συνδυασμό με μουσικούς, ερμηνευτές και το ακροατήριο.  Αναπτύχθηκε συνεργατικά από φοιτητές και διδάσκοντες του Εργαστηρίου Πολυμέσων και του Ελληνογαλλικού Μάστερ «Τέχνη, εικονική πραγματικότητα και πολυχρηστικά συστήματακαλλιτεχνικής έκφρασης» ΑΣΚΤ, University Paris-8. Συγκεκριμένα, συμμετείχαν οι φοιτητές Γιώργος Αποστολάκος, Απόστολος Καστρίτσης, Γιώργος Πίνας, Κωνσταντίνα Βέτσιου, Νίκος Παπαδόπουλος, Θοδωρής Πιστιόλας, Δημήτρης Τράκας, Ειρήνη Δήμου, Αλέξανδρος Μιλκίδης, οι διδάσκοντες Μάνθος Σαντοριναίος, Βασίλης Βλασταράς, Ταξιάρχης Διαμαντόπουλος, Νεφέλη Δημητριάδη, η περφόρμερ Μαρίτα Βλασοπούλου, ο χορευτής και χορογράφος Δημήτρης Καραλής, η μουσικός και φοιτήτρια ΑΣΚΤ Μαρία Λουίζου και, φυσικά, το κοινό.

Επιλογή In Crisis, 2013
Πρόκειται για ένα καλλιτεχνικό παιχνίδι σε εικονικό περιβάλλον. Αναπτύχθηκε συνεργατικά από φοιτητές και διδάσκοντες του Ελληνογαλλικού Μάστερ και του Εργαστηρίου Πολυμέσων το 2013. Αναφέρεται στην έννοια της «κρίσης» ως αντικειμένου» το οποίο έχει μια δομή από διασυνδεδεμένες επιλογές. Ο επισκέπτης εμβυθίζεται, μέσω της κάσκας Oculus Rift DK1, σε ένα σύστημα σε κρίση, το οποίο αναπαρίσταται καλλιτεχνικά ως μια δομή διασυνδεδεμένων επιλογών. Oι επιλογές αυτές διατυπώνονται ως ερωτήσεις που πρέπει να απαντήσει ο επισκέπτης σε πραγματικό χρόνο, με βάση την κατεύθυνση του βλέμματός του, η οποία ανιχνεύεται από το γυροσκόπιο της κάσκας. Η υλοποίηση του συστήματος διασυνδεδεμένων επιλογών βασίστηκε στη δομή ενός κατευθυνόμενου γράφου.
Καλλιτεχνική διεύθυνση: Marie-Hélène Tramus, Μάνθος Σαντοριναίος.
Διδάσκοντες : Σταυρούλα Ζώη, Νεφέλη Δημητριάδη, Ταξιάρχης Διαμαντόπουλος.
Φοιτητές: Γιάννης Μπαρδάκος, Χριστίνα Χρυσανθοπούλου, Ιφιγένεια Μαυρίδου, Άννα Μελή, Νίκος Παπαδόπουλος, Αργυρώ Παπαθανασίου, Μαρία Βελαώρα.
Η επιμέλεια των ερωταπαντήσεων έγινε με τη βοήθεια της Βίκυς Τσελεπίδου (νομικού, συγγραφέως) και της Αδαμαντίας Γιαννακούρα (ψυχολόγου).

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΒΛΑΣΤΑΡΑΣ / Καθηγητής

ΦΕΚ 3194/Γ/23.12.2022

Ζωγράφος, Καθηγητής ΑΣΚΤ, Διευθυντής ΙΑ’ Εργαστηρίου. 

Ο Βασίλης Βλασταράς γεννήθηκε στην Αθήνα το 1963. Μεγάλωσε και πέρασε τα μαθητικά του χρόνια στο Άργος. Είναι παντρεμένος και έχει δύο παιδιά. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα. 

Τα έργα του είναι μεγάλων διαστάσεων εγκαταστάσεις  με τη χρήση σύγχρονων μέσων και η καλλιτεχνική του έρευνα αφορά τη ζωγραφική, το σχέδιο, τη φωτογραφία, το βίντεο και οι πειραματισμοί με ήχο, φιλμ και κινούμενες εικόνες σε πραγματικό χρόνο. Η δημιουργία δυναμικών αρχείων, ντοκιμαντέρ, η οικειοποίηση των μηχανισμών δημοσιότητας, η διεξαγωγή συνεντεύξεων, οι στατιστικές μελέτες, η διαδικτυακή δραστηριότητα, είναι μερικές από τις μορφές της διεύρυνσης και διάρθρωσης της καλλιτεχνικής του ταυτότητας. Από το 2002 έως το 2007 είναι ιδρυτικό μέλος της καλλιτεχνικής ομάδας «πλατφόρμες». Από το 2006 είναι ο επιστημονικός υπεύθυνος και επιμελητής του ετήσιου εργαστηρίου «Utopia Project» που οργανώνει η ΑΣΚΤ στο Ρέθυμνο της Κρήτης. Ως επιστημονικός υπεύθυνος και κύριος συντονιστής του Utopia project, επιχείρησε μια διεθνούς εύρους διαπολιτισμική καλλιτεχνική έρευνα στην έννοια της Ουτοπίας σε σχέση με την επικαιρότητα, την ιστορία, τα κοινωνικά αιτήματα και την επιστημονική έρευνα.  Από το 2013 είναι ο ιδρυτής και καλλιτεχνικός διευθυντής του διεθνούς φεστιβάλ για τις παραστατικές τέχνες και την performance “asfaBBQ”. Από το 2020 είναι συνιδρυτής του ViZ Laboratory for Visual Culture, ένα διαρκώς εξελισσόμενο θεσμό πειραματισμού με τα ρευστά όρια ανάμεσα στη καλλιτεχνική παραγωγή, τη δημόσια σφαίρα, την εμπειρία της πόλης και την εκπαίδευση της σύγχρονης τέχνης. Έχει συμμετάσχει σε πολλές εκθέσεις και καλλιτεχνικές δράσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. 

 

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: vvlastaras@asfa.gr

Περισσότερα

Προσωπική ιστοσελίδα

facebook instagram

ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΖΩΗ / Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό (ΕΔΙΠ)

ΦΕΚ 267/ΝΠΔΔ/03.11.2004

Σταυρούλα Ζώη, Μέλος ΕΔιΠ ΑΣΚΤ, Δρ. Πληροφορικής, Δημιουργικές Τεχνολογίες, Τεχνολογίες Εκτεταμένης Πραγματικότητας 

Η Δρ. Σταυρούλα Ζώη είναι επιστήμων πληροφορικής και διεπιστημονική ερευνήτρια στον χώρο των δημιουργικών τεχνολογιών. Από το 2004 είναι μέλος ΕΔιΠ στην ΑΣΚΤ, όπου ασκεί επιστημονικό και εκπαιδευτικό έργο σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο (Εργαστήριο Πολυμέσων, Ελληνογαλλικό Μάστερ «Τέχνη, εικονική πραγματικότητα και πολυχρηστικά συστήματα καλλιτεχνικής έκφρασης» ΑΣΚΤ- Université Paris-8, Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Ψηφιακές μορφές τέχνης» της ΑΣΚΤ).  

Από το 2004 έχει συμμετάσχει στη διοργάνωση και υλοποίηση διεθνών δράσεων της ΑΣΚΤ με άλλες Σχολές της Ευρώπης στο πλαίσιο προγραμμάτων Erasmus IP Programmes, Θερινών Πανεπιστημίων και Erasmus+. 

Παράλληλα με το εκπαιδευτικό έχει αναπτύξει πολυεπίπεδο ερευνητικό έργο, στο πλαίσιο διεπιστημονικών συνεργασιών και ερευνητικών προγραμμάτων. Πολλά από τα αποτελέσματα αυτά έχουν παρουσιαστεί σε διεθνή συνέδρια, εκθέσεις και εκδηλώσεις, ως demos με πραγματικού χρόνου αλληλεπίδραση με το κοινό. Επίσης, έχει συμμετάσχει σε διεπιστημονικές ομάδες ανάπτυξης καλλιτεχνικών παραγωγών (θεατρικά έργα, διαδραστικές εγκαταστάσεις, ψηφιακά παιχνίδια). 

Είναι απόφοιτος του Τμήματος Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (1997) και Διδάκτωρ της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών ΗΥ του ΕΜΠ (2003). Στο ΕΜΠ εργάστηκε ερευνητικά σ’ ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών διαδραστικών πολυμέσων (1998-2004), ενώ συμμετείχε στη διοργάνωση εργαστηρίων μεταφοράς τεχνογνωσίας στην Ιορδανία, την Αίγυπτο και την Τυνησία. 

Από τον Φεβρουάριο του 2023 είναι μεταδιδακτορική ερευνήτρια στο Τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου. 

 

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: vzoi@asfa.gr

Περισσότερα

Προσωπική ιστοσελίδα

ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ / Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό (ΕΔΙΠ)

ΦΕΚ 993/Γ/09.10.2017

Ταξιάρχης Διαμαντόπουλος, μέλος ΕΔΙΠ 

Ηχητική Σύνθεση και Μουσική Πληροφορική: ο ήχος ως εκφραστικό υλικό, μέσον και μορφή στο πεδίο των Εικαστικών Τεχνών και της Σύγχρονης Τέχνης 

Γεννήθηκε το 1965 στην Αθήνα. Σπουδές στην Πληροφορική (τμήμα Πληροφορικής, ΤΕΙ Αθήνας) και μεταπτυχιακό στη Μουσική με Υπολογιστή (MSc in Music Technology, University of York).  

Στη δεκαετία του 1990 συμμετείχε ως μέλος της ομάδας Μουσικής Πληροφορικής στο Κέντρο Σύγχρονης Μουσικής Έρευνας με ερευνητικό και καλλιτεχνικό έργο.  

Το διάστημα 2000-08 δίδαξε και οργάνωσε τα μαθήματα “Μουσικός Προγραμματισμός” και “Σύνθεση Ήχου” στο τμήμα Μουσικής Τεχνολογίας & Ακουστικής του ΤΕΙ Κρήτης.  

Από το 2007 έως το 2017 δίδαξε στην ΑΣΚΤ ως συμβασιούχος (Π.Δ. 407) “Ηχητική Σύνθεση” και “Ψηφιακή Επεξεργασία Ήχου” στα εργαστήρια Πολυμέσων και Βιντεοτέχνης καθώς και στα ΠΜΣ “Ψηφιακές Μορφές Τέχνης” και “Τέχνη, Εικονική Πραγματικότητα & Πολυχρηστικά Συστήματα Καλλιτεχνικής Έκφρασης”.  

Από το 2017 έως σήμερα συνεχίζει να διδάσκει στην ΑΣΚΤ στα παραπάνω αντικείμενα ως μέλος ΕΔΙΠ.  

Έχει συμμετοχές σε ερευνητικά προγράμματα (ΠΕΠ, ΓΓΕΤ, erasmus+, αυτόνομοι ακαδημαϊκοί φορείς) με κύριο ερευνητικό αντικείμενο την Σύνθεση Ήχου, την Ηχητική Σύνθεση και τον Ηχητικό Χώρο. Είναι συγγραφέας δύο βιβλίων. Συν-συγγραφέας σε τρία ηλεκτρονικά ακαδημαϊκά συγγράμματα. 

Το καλλιτεχνικό του έργο εστιάζει στον Ηχητικό Χώρο και στη σύνθεση Ηχοτοπίου. 

Το 2018 ξεκίνησε την διδακτορική του διατριβή στο τμήμα ΘΙΣΤΕ της ΑΣΚΤ με θέμα τον Ηχητικό Χώρο. 

 

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: tdiamantopoulos@asfa.gr

Περισσότερα

Προσωπική ιστοσελίδα

Έργα φοιτητών

"Τόπος ΞΟΥΘ", συνεργατικό πρότζεκτ, game – θεατρικός αυτοσχεδιασμός πραγματικού χρόνου, συμμετέχοντες φοιτητές: Παναγιώτης Ριζάκης, Ελένη Αηδονίδου, Σοφία Δαμαλά, Αλεξάνδρα Δαμιράλη, Χάρης Κλάδης, Ναταλία Μάντζαρη, Θοδωρής Οικονόμου, Δήμητρα Παπαδοπούλου και Κατερίνα Φράγκου, 2019

"Τόπος ΞΟΥΘ", συνεργατικό πρότζεκτ, game – θεατρικός αυτοσχεδιασμός πραγματικού χρόνου, συμμετέχοντες φοιτητές: Παναγιώτης Ριζάκης, Ελένη Αηδονίδου, Σοφία Δαμαλά, Αλεξάνδρα Δαμιράλη, Χάρης Κλάδης, Ναταλία Μάντζαρη, Θοδωρής Οικονόμου, Δήμητρα Παπαδοπούλου και Κατερίνα Φράγκου, 2019

"Back to Crisis: The Origin", Κατερίνα Κορρέ, έργο εικονικής πραγματικότητας, 2022-2023

"Back to Crisis: The Origin", Κατερίνα Κορρέ, έργο εικονικής πραγματικότητας, 2022-2023

"Dear Sylvia", Γιάννης Σταματίου, έργο εικονικής πραγματικότητας, 2022

"Dear Sylvia", Γιάννης Σταματίου, έργο εικονικής πραγματικότητας, 2022

"Οργανικές φόρμες", Γιώργος Τσιάκος, έργο εικονικής πραγματικότητας, 2023

"Οργανικές φόρμες", Γιώργος Τσιάκος, έργο εικονικής πραγματικότητας, 2023

"Consciousless", Νίκος Αθανασάκης, έργο εικονικής πραγματικότητας, 2023

"Consciousless", Νίκος Αθανασάκης, έργο εικονικής πραγματικότητας, 2023

"I'll meet you over the rainbow bridge", Ειρήνη Παναγιωτοπούλου, 2D platform game, 2022-2023

"I'll meet you over the rainbow bridge", Ειρήνη Παναγιωτοπούλου, 2D platform game, 2022-2023

"Knot World", Άρτεμις Σαρτζετάκη, έργο εικονικής πραγματικότητας, 2023

"Knot World", Άρτεμις Σαρτζετάκη, έργο εικονικής πραγματικότητας, 2023

"My Lizard Brain", Τριανταφυλλιά Ντουρούπη, 3D animation, Augmented Reality, Generative AI

"My Lizard Brain", Τριανταφυλλιά Ντουρούπη, 3D animation, Augmented Reality, Generative AI

"The Exhibition", Δημήτρης Μανταδάκης, έργο εικονικής πραγματικότητας, 2022-2023

"The Exhibition", Δημήτρης Μανταδάκης, έργο εικονικής πραγματικότητας, 2022-2023

"Romeow, Little cat in the bookstore", Διώνη Διώχνου, 2D game, pixel art, 2023

"Romeow, Little cat in the bookstore", Διώνη Διώχνου, 2D game, pixel art, 2023

"Random Walk", Λευτέρης Κοντοπόδης, διαδραστική εγκατάσταση, computer vision, 3D real-time, 2023

"Random Walk", Λευτέρης Κοντοπόδης, διαδραστική εγκατάσταση, computer vision, 3D real-time, 2023

"The New Cookbook", Γιάννης Σταματίου, ebook, 2023

"The New Cookbook", Γιάννης Σταματίου, ebook, 2023

© ASFA 2024. All rights reserved.