Erasmus+ Key Action 2
Strategic Partnerships in Higher Education - Development of Innovation

  1. Wyższa Szkoła Europejska im. ks. J. Tischnera (Πολωνία) -  επικεφαλής
  2. Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών (Ελλάδα)
  3. Universidad de Castilla – La Mancha (Ισπανία)
  4. Wyższa Szkoła Informatyki i Zarzadzania w Rzeszowie (Πολωνία)

01/10/2016 – 30/04/2019
Σκοπός του έργου είναι η ανάπτυξη, η πιλοτική εφαρμογή και υλοποίηση ενός καινοτόμου μαθήματος για προπτυχιακούς αλλά και μεταπτυχιακούς φοιτητές που δραστηριοποιούνται στον τομέα των γραφικών τεχνών (ή συναφών τεχνών) με θέμα το Κοινωνικά Υπεύθυνο Design (Socially Responsible Design). Το έργο θα απαντήσει στις ανάγκες των σπουδαστών και εκπαιδευτικών στον τομέα του design. Το ενδιαφέρον του έργου θα εστιαστεί σε 5 βασικά σημεία του design: Αισθητική, Εργονομία, Οικονομία, Οικολογία και Συναισθήματα.
Στόχος είναι να εξοπλιστούν οι σπουδαστές με τα απαιτούμενα προσόντα ώστε να ανταπεξέλθουν στην αγορά εργασίας και την κοινωνικό-οικονομική κατάσταση. Η πραγματοποίηση του έργου θα αποφέρει σημαντικές καινοτομίες για τα 4 εμπλεκόμενα πανεπιστήμια καθώς θα εισαχθούν νέες μέθοδοι διδασκαλίας, διδακτέα ύλη, κτλ.
Στο πλαίσιο αυτό η ΑΣΚΤ θα συνεισφέρει μέσω της μεγάλης εμπειρίας της στον τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης, καθώς και θα προσφέρει εξειδικευμένη υποστήριξη μέσω της εμπειρίας των στελεχών στον τομέα του Art & Design αλλά και στον τομέα των Multimedia.


Strategic Partnerships in Higher Education - Development of Innovation

  1. Wyższa Szkoła Europejska im. ks. J. Tischnera,  TEU (Poland)
  2. Athens School of Fine Arts, ASFA (Greece)
  3. Universidad de Castilla – La Mancha, UCLM (Spain)
  4. Wyższa Szkoła Informatyki i Zarzadzania w Rzeszowie (Πολωνία)

Duration: 01/10/2016 – 30/04/2019 (31 months)

Project Description & Main Objectives:
The project engages with Socially Responsible Design. It addresses the needs and embraces mainly a community of graphic (and graphic-related) students who are beginners in graphic design, teaching staff, and in a longer term individual recipients, business, NGO and public sector. Today, despite market expectations and social environment only a minority of designers are trained and prepared on the aspect of socially responsible design. The project aims to draw designers’ attention to 5 key aspects of design: aesthetics, ergonomics, economics, emotions and ecology. 
The aim of the project is a modernization of the offer of  4 universities by developing, testing and implementing an innovative course for undergraduate and graduate students of graphics (and graphic-related programmes) related to socially responsible design, and thus equipping them with skills required by the labour market and socio-economic situation. 
The achievement of the project objective will introduce real changes at the university level (syllabi, teaching methods, offer) significantly raising the quality of education at the level of an individual student (new skills acquired, tools to support the work, increased awareness of social responsibility) and social environment (advertising materials, corporate identity, public space, etc. designed with greater awareness and attention to users).
ASFA will bring its experience in effective and engaging student education,  its team’s experience in art and design, international experience of the university and its employees, a network of contacts , the local cultural context (advertising, NGO, public space, corporate identity, education, etc.), subject matter (experts, educators) and technical (workshops, tools, software) support to carry out the project activities, its experience (including research) in e-learning and multimedia as well as in international projects.