ΑΡΧΙΚΗ

ΙΔΡΥΜΑ

ΔΙΟΙΚΗΣΗ

ΣΠΟΥΔΕΣ

ΜΟΔΙΠ

ΦΟΙΤΗΤΙΚΗ ΜΕΡΙΜΝΑ

ERASMUS+

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Αναζήτηση στην ιστοσελίδα

 
 
tranos

Ο Γιάννης Μελανίτης είναι κάτοχος πτυχίων ΑΣΚΤ στη Ζωγραφική, τη Γλυπτική και τις Ψηφιακές Τέχνες από τη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας και επί του παρόντος υποψήφιος διδάκτωρ Ph.D. του ΕΜΠ στην Σχολή Αρχιτεκτόνων́ Αθήνας.

Το έργο του Γ. Μελανίτη ξεκινά από θεωρήσεις για τις στρατηγικές της σύγχρονης τέχνης. Η πρόσφατη έρευνά του επικεντρώνεται στο ρόλο της πληροφορίας για τις τέχνες, θεμελιώνοντας μια οπτική για τη «ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ ΩΣ ΝΕΑ ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΑ. . Eκκινεί από τη φιλοσοφία, την επιστημολογία την ιστορία και κριτική της τέχνης για την κατασκευή έργων τέχνης που ενσωματώνουν ερωτήσεις σχετικά με την έννοια της πιθανότητας και την «τέχνη νέων κατανομών στη φύση». Εισήγοντας μετασχηματισμούς κωδίκων, δημιούργησε έργα ρομποτικής (βλ. Terra Incognita, Prometheus) και υβριδικής βιο-τεχνης (βλ. The Garden, Leda Melanitis). Στα διαδραστικά έργα, η πολιτική ομιλία και η φιλοσοφία που προκύπτουν από μηχανές και υπολογιστές, καθιστώντας τους ανθρώπους απλούς «παρατηρητές» ή «οραματίζονται» νέους ρόλους στην κοινωνία. (βλ. Logomechanics). Eπιχειρεί την πρόβλεψη ότι ακόμα και οι επίσημες, κρατικές δομές της διαλεκτικής που θα παραχθούν στο μέλλον, μπορεί να προέρχονται από τον αυτo-προγραμματισμό υπολογιστών. Παρουσιάζει μία σειρά από διαδραστικές διαλεκτικές εγκαταστάσεις μέσω του ηλ. υπολογιστή, στις οποίες προσομοιώνεται ένας φιλοσοφικός διάλογος με το κοινό, αναδιαμορφώνοντας την τέχνη της ρητορικής μέσω υπολογισμού. Άλλες σειρές έργων του κάνουν αναφορά στους μηχανισμούς του λόγου με την έννοια της απομάκρυνσης της λογικής από τον άνθρωπο ως εσωτερικός διαχειριστής της. Οι ελαιογραφίες και τα γλυπτά αναδιατυπώνουν συνδέσμους μεταξύ φιλοσοφίας, γλώσσας και πολιτικής, συχνά δυσμορφικα, αναφέρονται σε συνάψεις μεταξύ του κωμικού, χιουμοριστικού και πολιτικού καμουφλάζ του καλλιτέχνη κατά τη διάρκεια της μιμητικής πράξης.

Πρόσφατες ατομικές εκθέσεις περιλαμβάνουν την Ars Electronica 2020 στην Αυστρία, το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Ρώμης MACRO MUSEUM, Rome, το National Museum (Bραζιλία), στην Biblioteque of Brasil, τα Tongeren Museum και Praetorium (Βέλγιο), το Museu D. Diogo de Sousa στην Πορτογαλία, το Isola di San Michele: Cimitero, Venezia, Iταλία 2019 κ. α . Ως αντικείμενο κριτικής, το έργο του περιλαμβάνεται σε διεθνείς εκδόσεις όπως "Art Tomorrow" (Ed.L.Smith), των MIT Leonardo, Lomonosov Moscow University, με αναλύσεις από τους Seung-Chol Shin, Assimi Kaniari, Mario Savini, μεταξύ άλλων.

Ιστοσελίδα: www.melanitis.com
Aναλυτικό βιογραφικό(English): http://www.melanitis.com/bio.html

KΡΥΟΓΡΑΦΙΑ / H ΑΓΩΓΙΜΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΓΡΑΦΗΣ, 2008-2009
Υλικά της performance: Σινική μελάνη σε χαρτί, φυσητό γυαλί, υδρίες πηλού, παραφίνη, ύφασμα, πάγος, φωτοκύτταρο, ηλεκτροβαλβίδες υγρών, χύτευση μολυβιού, φύλλο αλουμινίου.
Performance materials: Ink on paper, blown glass, clay hydriai, cast lead, paraffin, cloth, ice, electrovalves,water, cast lead, aluminium foil.

Links:
http://www.melanitis.com/KryographiaBook/KryographiaBook.html
http://www.melanitis.com/pageFlip/kryographiaFlip.html  
http://online.fliphtml5.com/gduc/rtjt/#p=1
http://www.melanitis.com/Naoflip/Naoflip.html




Θηρευτής του Φωτός/ Ερμής Τυχόμαχος 2005
Εγκατάσταση για την ανάδυση τυχαίων προβολικών ανακλάσεων του φωτός στοχευοντας στην εμφάνιση του Ερμή Τυχόμαχου.
Μάρμαρο, δείκτης λέιζερ, γυαλί, χρώμα verdigris,
διαστάσεις περίπου 2.40 x 40 x εκ., 2015

Ηunter of Light/ Hermes Tychomachos
Ιnstalllation version of a mechanism to emerge random light reflections, for the visualisation of Hermes Tychomachos.
Μarble, laser pointer, glass, verdigris pigment,
dimensions approximately 2.40 x 40 x 35 cm, 2015

Links:
https://vimeo.com/145836957   
http://www.melanitis.com/hunterCATALOGUEflip.html


Δράση και εγκατάσταση στο Egilsstaðir,] τοποθεσία της τοπικής νομοθετικής συνέλευσης της Ανατολικής Ισλανδίας. (περιοχή του Thingmuli) :πιστόνι, αεροσυμπιεστής, εκκλησιαστικό όργανο, ραδιόφωνο συντονισμένο στα βραχέα κύματα.
Ένας αντιθετικος ηχητικός διάλογος μεταξύ ενός ρήτορα «Hermes» (ένα ραδιόφωνο της Sony που τοποθετείται στο βήμα της εκκλησίας) και του «ακροατηρίου» (ένα παλιό όργανο αναμορφωμένο με ένα μηχανισμό εμβόλου).
Ως μεταφορά του δημόσιου λόγου σε μια δημοκρατική συνάθροιση, ο Μελανίτης αντιπαραθέτει ηχητικά στοιχεία που λειτουργούν κατά κάποιον τρόπο σαν ένα διαλεκτικό κρεσέντο: ένα μικρό ραδιόφωνο σαν ρήτορας αναμετάδοσης πληροφοριών από τα βραχέα κύματα απέναντι σ΄ ένα παλαιό εκκλησιαστικό όργανο Ισλανδικής εκκλησίας, το εκκλησίασμα.
(ο αέρας του οργάνου παράγεται από τον εκτελεστή με πετάλια).

AIR-PISTONIUS HERMES
Performance-installation at Egilsstaðir, in situ of local legislative assembly of East Iceland. (District of Thingmuli ):piston, air-compressor, church organ played by I. Melanitis, Sony radio transmission (short-wave tuning).
Performed in a small church at Egilsstaðir, Iceland, 2014.
An audio contrast-dialogue between an orator “Hermes” ( a Sony radio placed on the church bema) and the “audience” (an old church organ remodeled by a piston mechanism).
As a metaphor of public discourse to a democratic assembly, Melanitis confronts audio elements which function approximately like a dialectic crescendo : a small radio, as an orator of retransmission of information from short radio waves towards an old ecclesiastical organ of an Icelandic church, the congregation. (The air of the instrument is produced by the performer with pedals).

Links:
https://vimeo.com/167894531

Contact

Pireos 256
zip code: 18233
Agios Ioannis Rentis

210 48 01 260

Επικοινωνία

Πειραιώς 256
Τ.Κ. 18233
Αγ. Ι. Ρέντης

210 48 01 260